5 Redenen om SEO op te nemen in uw marketingbudget voor 2014

3 min. lezen

Overzicht
Door de recente wijzigingen en updates van bekende zoekmachines zoals Google & Bing vragen veel bedrijven zich af welk marketingbudget vrij te maken voor zoekmachine optimalisatie (SEO). In dit artikel leest u vijf redenen om SEO op te nemen in uw marketingbudget voor 2014.

Inmiddels zijn al heel wat websites, portals en webshops in Nederland 'getroffen' door de Google Panda, Penguin of de Google Hummingbird update. Wanneer u als bedrijf of organisatie 'gevonden' wenst te worden via Google, dan is het belangrijk om uw website of webshop te optimaliseren met zoekmachine optimalisatie (SEO). Hieronder leest u vijf redenen waarom u SEO moet opnemen in uw marketingbudget voor 2014. 

Content Marketing

1. Oude (goedkope) technieken werken niet meer

Google heeft inmiddels al meerdere keren duidelijk gemaakt dat men voortaan geen websites meer tolereert die met 'handige' trucjes de posities van haar webpagina's of landingspagina's tracht te beïnvloeden. Trucjes zoals het spinnen van content, betaalde links & massalinks, duplicate content en keyword-stuffing worden niet (meer) getolereerd door Google

2. Getroffen door Google Penguin kost tijd en geld

Veel websites, portals en webshops die 'getroffen' zijn door Google Penguin merken de gevolgen door mogelijke afname van organische bezoekers, dropping van rankings en afname van geïndexeerde webpagina's. Bent u getroffen of bent u van mening dat er te weinig rendement uit uw online inspanningen komt? Dan is het belangrijk om een SEO Audit of webanalyse te laten uitvoeren om vervolgens uw strategie (opnieuw) te bepalen. 

Ook wanneer uw website of webshop (nog) niet getroffen is door Google Penguin, dan is het toch raadzaam om tenminste gebruik te maken van Google Webmaster tools. In Google webmaster tools worden eventuele waarschuwingen bekend gemaakt die van belang kunnen zijn bij uw online marketing inspanningen. 

3. De juiste manier van content marketing is niet goedkoop

In het verleden was het allemaal nog vrij eenvoudig om rankings en posities te beïnvloeden door een aantal 'blogs' of 'nieuwsberichten te plaatsen met 250 tot 500 woorden. Waar Google (nog steeds) gek op is zijn kleine artikels, echter is er een trend te bekennen waarbij Google steeds meer waarde hecht aan lange, unieke en goede content ( quality content ). De bekende uitspraak " Content=King " veranderd hiermee naar " Quality Content=Emperor ". 

Google is inmiddels actief met het uitrollen van een update op de eerste resultaatpagina van Google waarin " in-depth " artikels zijn opgenomen. Deze in-depth resultaten zijn (nieuws)artikels binnen uw website die hoge posities kunnen innemen. 

4. Content marketing is het nieuwe 'SEO'

Content marketing is het nieuwe "SEO", aldus trendwatchers. Het is voor elk bedrijf en elke organisatie van belang om online bekendheid op te bouwen door het publiceren van 'quality content' dat goed aansluit op de markt en doelgroep. Met Content Marketing zorgt u ervoor dat uw webpagina's, producten en artikels hoog zullen scoren in de zoekmachine resultaten van o.a. Google & Bing. 

Het is belangrijk dat uw webdeveloper of internet marketeer deze content marketing services kan bieden. Content marketing zal in 2014 een belangrijke rol innemen in het genereren van bezoekers, leads en conversies. Zonder content marketing zullen veel internet marketeers terug vallen op veroudere technieken zoals het enkel presenteren van 'unieke' content i.p.v. de gewenste 'quality content'. 

5. Social media marketing

Verwacht wordt dat sociale media signalen een steeds grotere invloed krijgen op zoekmachine rankings en -resultaten. Eén ding is zeker, sociale media is niet meer weg te denken wanneer je als bedrijf prominent op de kaart wilt zetten. 

Sociale media is natuurlijk hardstikke leuk, maar kost ook enorm veel tijd. En daar heeft u, als ondernemer (eigenlijk) geen tijd voor. U, en uw werknemers moeten zich vooral concenteren op de werkzaamheden binnen uw eigen bedrijf. De beste oplossing is om uw sociale media (deels) uit handen te geven aan internet marketeers die het voor u doen. 

Het kiezen van samenwerkingen met internet marketeers, webdevelopers en sociale media marketeers. 

Er van overtuigd dat SEO een belangrijk onderdeel gaat worden van uw (online) marketingplan van 2014 is het belangrijk om een bureau te kiezen dat op de hoogte is van de lange termijn visie van uw bedrijf of organisatie. Wanneer SEO op de juiste manier wordt toegepast, zult u als organisatie, veel en vooral lang, plezier beleven. 

Heeft u vragen en wilt u uw vraagstukken voorleggen aan onze internet marketeers? Neem dan direct contact met ons op! Wij zijn op werkdagen te bereiken via 046-458 85 05, via support@mediazo.nl of via één van onze sociale netwerken. 

Publicatiedatum 27/09/2013