Zoekmachine optimalisatie | MediaZo! | Gevonden worden in Google

Zoekmachine optimalisatie | MediaZo! | Gevonden worden in Google

Delen: Deel dit via Twitter! Deel dit op Facebook! Deel dit op Digg! Deel dit op LinkedIn!

Website optimaliseren? Zoekmachine optimalisatie voor uw bedrijf

Goed gevonden worden op het Internet

Zoekmachineoptimalisatie of ook wel genoemd is vandaag de dag een onmisbaar ingrediënt van uw online strategie. Wie wil scoren op het Internet, moet in de eerste plaats gevonden worden!

Met een SEO strategie kunnen we bezoekers aantrekken die ons bedrijf of product niet bij naam kennen. Daarom willen we achterhalen wat en op welke manier hij zoekt, zodat we dezelfde taal als onze potentiële klant kunnen gaan spreken.

Zoekmachine-optimalisatie begint bij de verbetering van uw website(s): de technische opbouw, de content (inhoud) en de links die van en naar uw website komen. Hieronder leest u een beknopt overzicht van de onderdelen van zoekmachine-optimalisatie.

Wat is zoekmachine-optimalisatie?

Zoekmachine-optimalisatie is het 'optimaliseren' van uw website en content waarbij de positie van uw website in de onbetaalde (organische) zoekresultaten van zoekmachines verbeterd wordt. Om uw website te optimaliseren voor zoekmachine optimalisatie is het belangrijk dat uw website technisch volgens de richtlijnen is opgemaakt en is het vaak nodig uw website en teksten te herschrijven om beter gevonden te worden op bepaalde zoektermen.

Hieronder ziet u een voorbeeld van de organische resultaten in Google die door zoekmachine optimalisatie beïnvloed kunnen worden.

Zoekmachine optimalisatie - Organische resultaten

Waarom zoekmachine-optimalisatie?

Zoekmachine-optimalisatie helpt uw bedrijf om beter gevonden te worden door (potentiële) klanten. Zoekmachine optimalisatie is niet beinvloedbaar door budget of geld zoals bij zoekmachine adverteren. Bij Zoekmachine optimalisatie wordt er door zoekmachines gekeken naar de relevantie ten opzichte van de zoekopdracht. Hierbij werken de verschillende zoekmachines op basis van een aantal richtlijnen.

Zoekmachine optimalisatie is een continu proces. Regelmatig bijsturen en evalueren is daarbij van cruciaal belang. Dankzij o.a. Google Analytics beschikt MediaZo! over uitgebreide bezoekers statistieken en kunnen we uw website bijsturen waar nodig.

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie in drie stappen:

Zoeken in Google Zoekresultaten in zoekmachines Gevonden worden in Google

   

Onderdelen van zoekmachine-optimalisatie

Zoekmachine-optimalisatie begint in de basis, namelijk de technische opbouw en structuur van uw website. Nadat uw website technisch voldoet kan het zoekmachineoptimalisatie proces beginnen voor uw website en de afgestemde zoekwoorden of zoekwoord combinaties. Hierna volgt het allerbelangrijkste traject van uw zoekmachine optimalisatie, nl. het onderhoud die de waardering van uw website in de zoekmachines waarborgen.

Technische optimalisatie van uw website of webshop

De technische optimalisatie van uw website kan zorgen voor betere posities in de zoekmachines zoals Google, Bing & Yahoo. Zoekmachines hebben zéér strenge voorschriften op vlakken van technologie en infrastructuur van uw website. MediaZo! zorgt bij de ontwikkeling van uw website dat aan al deze voorwaarden wordt voldaan. U kunt met een gerust hart erop vertrouwen dat uw website technisch volgens de richtlijnen is opgesteld.

MediaZo! kan tevens een zoekmachine Audit van uw bestaande website uitvoeren. U zult ervan versteld staan hoe snel enkele ‘relatief eenvoudige’ ingrepen uw website hoger in de zoekmachineresultaten kunnen brengen.

Content management en optimalisatie

Zoekmachines willen graag waardevolle en relevante content (inhoud) aanbieden aan hun bezoekers. Indien uw website(s) hierin slaagt zult u beloond worden met goede zoekresultaten die op hun beurt voor relevante bezoekers zorgen. Voordat de content van uw website wordt geschreven is het belangrijk om de juiste keywords te vinden waarop uw website gevonden dient te worden. Keywords zijn zoektermen waarop grote aantallen, potentiele klanten zoeken. Deze zoektermen worden vervolgens verwerkt in de content en metadata van uw website. Denk hierbij aan teksten, titels, keywords, alt-atributen en derdelijke).

Linkbuilding en Google Pagerank

De omgeving van uw website bepaalt voor een heel groot deel uw ranking bij de zoekmachines. Google houdt onder meer rekening met het aantal inkomende links naar uw website, de kwaliteit en omschrijving van deze links, de leeftijd van het domein en of uw links maakt naar andere websites. Google geeft op basis van bovenstaande factoren een score. Deze score wordt ook wel PageRank genoemd. MediaZo! kan uw helpen om uw pagerank te verhogen dankzij onze slimme linkbuilding strategieën en juiste toepassing van zoekmachine optimalisatie.

Conversie en Google Analytics

U bent uiteraard meer geïnteresseerd in het aantal leads die uw website genereert dan de bezoekers-aantallen op uw website. Daarom is het belangrijk om het succes van uw website te gaan bepalen aan de hand van het aantal conversies. Dit zijn doelen die u samen met ons bepaald, bijvoorbeeld; het verzenden van een contactformulier of de online aankoop van een dienst of product. Pas wanneer u weet hoeveel, maar ook welke mensen op uw website reageren, kunt u het maximum uit uw investeringen halen.


Google Analytics
Zoekmachine-optimalisatie
is een continu proces. Regelmatig bijsturen en evalueren is daarbij van cruciaal belang. Dankzij o.a. Google Analytics beschikt MediaZo! over uitgebreide bezoekers statistieken en kunnen we uw website bijsturen waar nodig.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie voor uw bedrijf? Neem dan contact met ons op!

Contact opnemen met MediaZo!

Neem contact op met MediaZo!
Advertentie
Volg MediaZo! op twitter!
@oktoberfestsitt, @jouwkoerier, @aws_business https://t.co/p1xbnyjCoh
18 dagen geleden
@aminemessak, @philippen4, @irempt https://t.co/ULD0cQaLvJ
18 dagen geleden
@verznieuws, @letechbv, @4likesnl https://t.co/ckMTuuiDsN
18 dagen geleden