Veel ondernemers verdwalen in de hoeveelheid (online) marketingtermen. Niet zo raar natuurlijk, want je wilt als ondernemer natuurlijk het liefst focussen op je eigen producten en diensten.
Om je op weg te helpen, bespreken we op deze pagina de meest voorkomende (online) marketingtermen die in zowel het vakgebied als op deze website worden gebruikt.
Zoekmachine adverteren of in het Engels Search Engine Advertising (SEA) is een veel gebruikte marketingactiviteit om een product, dienst of onderneming tegen betaling onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten. Zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo maken het mogelijk om op verschillende manier te adverteren, zoals met kleine tekstadvertenties, shopping of afbeeldingen. Hierdoor verschijn je als onderneming tegen betaling op topposities (bovenaan of rechts) binnen de betreffende zoekmachines. Dit verbetert de vindbaarheid van je website en dus onderneming.
SEO staat letterlijk voor search engine optimization. In het Nederlands wordt naast deze afkorting ook de term zoekmachine optimalisatie gebruikt. Bij SEO zorg je er voor dat je goed gevonden wordt met de juiste zoektermen in zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo.
Zoekmachine optimalisatie is een continu proces en is niet beïnvloedbaar door biedingen binnen het budget zoals bij SEA – zoekmachine adverteren. SEO is een duurzaam marketingonderdeel, dat vooral op de langere termijn zijn vruchten afwerpt. Regelmatig bijsturen en evalueren is daarom van cruciaal belang.
Online marketing is een verzamelnaam van alle marketingactiviteiten die via internet (online dus) plaatsvinden. Online marketing wordt ingezet om diverse online doelstellingen te behalen waarbij je boodschap over je merk, producten en of diensten via verschillende online kanalen worden gepromoot.
Online marketing komt in vele vormen. Enkele populaire (en zeer meetbare) manieren zijn social media (adverteren), advertenties in de zoekresultaten (SEA) en het verbeteren van de onbetaalde vindbaarheid in zoekmachines als Google, Bing en Yahoo (SEO).
Online marketing wordt ook wel internet marketing, digitale marketing of webmarketing genoemd.
De kosten voor de inzet van online marketing zijn afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de doelen van een organisatie en welke vormen van online marketing er worden ingezet. Wanneer je succesvol aan de slag wilt met online marketing gaat het altijd om maatwerk. Bij iedere doelstelling past dus een ander kostenplaatje. Neem contact op met een van onze specialisten om meer inzicht te krijgen in de kosten voor online marketing voor jouw specifieke onderneming.
SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Hiermee wordt het betaald adverteren in de zoekmachines bedoeld, zoals Google, Bing en Yahoo. Je betaalt om op topposities zichtbaar te zijn wanneer mensen naar bepaalde zoekwoorden zoeken. Je betaalt alleen wanneer er daadwerkelijk op jouw advertentie geklikt wordt.
SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Bij SEO wordt een website verder geoptimaliseerd op verschillende gebieden (o.a. techniek en content) met als doel hogere posities te krijgen in de organische zoekresultaten van zoekmachines, zoals Google, Bing en YaHoo. Door hogere posities te behalen op belangrijke zoekwoorden, vergroot je de kans dat gebruikers jouw website bezoeken.
Bij SEA wordt er ingezet op de betaalde zoekresultaten binnen een zoekmachine, terwijl SEO betrekking heeft op de organische (onbetaalde) zoekresultaten. Een groot verschil is dat bij SEA er op korte termijn al resultaten te boeken zijn terwijl SEO meer gericht is op de lange termijn en met een duurzamer resultaat. Een combinatie van SEA en SEO is over het algemeen aan te raden. Neem contact op met onze specialisten om inzicht te krijgen wat het beste voor jouw onderneming gaat werken.
Een standaard makelaars website bij Mediazo kost eenmalig €999. Deze website is geheel in uw eigen huisstijl gebouwd.
Kiest u voor een standaard template waarbij we uw eigen huisstijl doorvoeren, dan is uw website binnen twee weken online. Heeft u specifieke maatwerk-wensen? Dan krijgt u een aangepast traject afhankelijk van de wensen en complexiteit.
Ja, onze makelaars websites zijn gericht op verkoop en verhuur. Het maakt hierbij ook niet uit of u een kleine, lokale makelaar bent of een franchise onderneming.
Onze makelaars websites zijn compleet responsive. Het maakt niet uit of je de website op een computer, smartphone of tablet bezoekt, de website past zich volledig aan voor optimaal gebruiksgemak van uw bezoekers.
Wij hanteren een hoog technisch opleverniveau conform Google-richtlijnen met een sterk uitgedacht en onderhouden design, daardoor is uw website snel, modern, zeer gebruiksvriendelijk en goed vindbaar door de hoogwaardige techniek.
Ja, dit is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht aangezien de standaard website bij ons in één taal wordt opgeleverd.
Het is bij ons mogelijk om per maand op te zeggen, om welke reden dan ook.
Uiteraard! We zien de template als een solide basis waar ruimte is voor eigen ideeën om uw makelaars website naar een hoger niveau te tillen. Heeft u als makelaar speciale wensen, dan kunnen onze interne developers dit voor uw makelaarswebsite bouwen. Daarnaast is het bij ons ook altijd mogelijk om uw standaard template later verder uit te bouwen bij speciale wensen. Lees meer over onze (maatwerk) makelaarswebsites.
Op het moment dat wij uw omgeving hebben aangesloten verschijnt in de Drive van elk dossier de "Ondertekeningen" functie.
Je kunt in de overeenkomsten wizzard na het opstellen van een document de ondertekening opstarten, kiezen welke klanten hem dienen te ondertekenen en eventueel bijlagen toevoegen.
Ook kan je PDF bestanden die geupload zijn in de Drive van het dossier los laten ondertekenen door vanuit de documenten lijst op het "ondertekenen" icoon te klikken.
Als de ondertekening gestart wordt, krijgen de ondertekenaars een e-mail vanuit Stiply met het verzoek tot ondertekening. Op moment dat alle ondertekenaars het document ondertekent hebben komen de ondertekende documenten en bijbehorende transactiebon direct in de Drive van het betreffende dossier terug. Daarnaast krijgt u als behandelend makelaar van het dossier een e-mail dat de ondertekening voltooid is.
Via het "Ondertekeningen" kopje in de Drive kunt u ook de voortgang van lopende ondertekeningen bijhouden.
In principe maken wij vanuit Mediazo een losse aansluiting bij Stiply voor jou als klant. De kosten van het verbruik via deze aansluiting krijgt u vanuit ons doorbelast.
Indien u al een account heeft bij Stiply is de keuze aan uzelf om deze te behouden of op te zeggen. Dit maakt voor de werking vanuit Immozo niets uit.
Bepaal hierin wel of u de historie in uw eigen account nog nodig heeft voor uzelf of niet. Bij opzeggen kunt u hier wellicht niet meer bij.
Neem ook in overweging dat de ondertekeningen in Immozo altijd gerelateerd zijn aan bestanden of overeenkomsten in een dossier. Losse ondertekeningen buiten dossiers om is niet mogelijk.
Wij zullen op basis van automatisch incasso maandelijkse achteraf de verbruikte kosten in rekening brengen en incasseren tegen de gecommuniceerde tariefen.
De koppeling tussen Stiply en Immozo biedt momenteel nog geen uitgebreide tussentijdse statussen van het ondertekenproces. Alle ondertekenaars krijgen een getekend exemplaar als iedereen de ondertekening heeft uitgevoerd. Pas dan komt ook het seintje vanuit Immozo naar de behandelend makelaar van het dossier. Indien er geen behandelend makelaar is geselecteerd wordt automatisch teruggevallen op het e-mail adres van het behandelend kantoor.
Wij hebben de volledige werking vastgelegd in onderstaande video.
Voor de actuele maandelijkse en eenmalige kosten kun je het beste even contact met ons opnemen.
De klant ontvangt een e-mail met hierin een link en een wachtwoord. Na klikken op de link kan de klant inloggen met het gekregen wachtwoord. Vervolgens kunnen er bestanden worden geupload via de tool. Na het versturen van de bestanden krijgt de desbetreffende makelaar een bericht en zijn de bestanden beschikbaar.
Ga naar Immozo, klik op het desbetreffende dossier. Open vervolgens de tab "Klant" en daarna de juiste klant. Hier zijn de bstanden die zijn geupload beschikbaar en kun je deze definitief opslaan. Via de tab Drive vind je de bestanden die zijn geupload voor het dossier. Deze dien je op te slaan als je de bestanden wilt bewaren.