YouTube adverteren

Val op met videoadvertenties op YouTube

Wil jij meer zichtbaarheid, merkbekendheid of conversies via YouTube? Onze specialisten helpen bedrijven groeien met doordachte, data-gedreven (video)advertenties.

Veel bedrijven laten kansen liggen op YouTube door te adverteren zonder strategie of vergeten überhaupt de mogelijkheden binnen YouTube. Wij zorgen voor campagnes die werken: meetbaar en resultaatgericht.

Klaar om YouTube effectief in te zetten voor jouw bedrijf? Plan vandaag nog een vrijblijvend adviesgesprek in!

Adviesgesprek plannen of stel je vraag

YouTube adverteren

Voordelen YouTube adverteren

Een greep uit de voordelen van de inzet van YouTube Ads

  • Enorm bereik met meer dan 9 miljoen actieve gebruikers in Nederland.
  • Gerichte targeting op basis van leeftijd, interesse, gedrag, zoekgeschiedenis en meer.
  • Meetbaar resultaat door inzicht in views, kliks, conversies en ROI.
  • Geschikt voor zowel merkbekendheid als directe verkoop.
  • Lage kosten doordat je enkel betaald wanneer je video écht wordt bekeken of erop reageert.
  • Perfect voor remarketing zodat je mensen bereikt die eerder al jouw website bekeken.
  • Naadloze integratie met Google Ads 
  • Veel bedrijven gebruiken YouTube nog niet effectief, dus loop vooruit op jouw concurrenten.

Waarom adverteren op YouTube?

YouTube is na Google de grootste zoekmachine ter wereld. Iedere dag bekijken miljoenen Nederlanders video's op het platform. YouTube adverteren combineert de kracht van beeld, geluid en storytelling met specifieke targetingsmogelijkheden via Google Ads. Dit maakt het een krachtig kanaal om jouw doelgroep te bereiken.

Onze gespecialiseerde online marketingspecialisten zorgen met gerichte YouTube-advertenties dat jij precies kunt inspelen op interesses, gedrag en aankoopintentie, die passen bij jouw doelgroep.

YouTube advertentieformaten

Er zijn verschillende manieren om te adverteren op YouTube. Afhankelijk van jouw doelen, kiezen we de juiste strategie met bijpassende advertentietypes.

Soorten advertentieformaten op YouTube

TrueView In-Stream Ads
Je advertentie speelt vóór, tijdens of na een YouTube-video. Kijkers kunnen na 5 seconden de advertentie skippen. Jij betaalt echter alleen als ze 30 seconden kijken of doorklikken.

Bumper Ads
Korte video’s van maximaal 6 seconden die niet kunnen worden overgeslagen. Dit type advertenties worden vaak ingezet voor snelle impact en merkherkenningcampagnes.

Video Discovery Ads
Je advertentie verschijnt tussen zoekresultaten of aanbevolen video's.

Masthead Ads
Prominente banner op de homepage van YouTube. Enkel rendabel en geschikt voor echt grote campagnes en brede zichtbaarheid.

Wat levert YouTube adverteren op?

Een goed ingestelde YouTube-campagne levert meer op dan alleen views en draagt bij aan het behalen van jouw bedrijfsdoelen.

  • Vergroot je merkbekendheid: blijf top-of-mind bij je doelgroep.
  • Meer websiteverkeer: stuur gericht verkeer naar specifieke landings- of productpagina’s.
  • Meer leads en conversies: door slimme remarketing en targeting wordt je boodschap relevanter.
  • Vergroot inzicht in je doelgroep: verzamel data vanuit je campagnes en websitebezoeken  om hier verder op te sturen en de campagnes te optimaliseren.

Waarom kiezen voor Mediazo?

YouTube adverteren via Mediazo

Als online marketingbureau met jarenlange ervaring in YouTube-adverteren weten onze Ads specialisten wat werkt. Geen standaard aanpak, maar maatwerk op basis van jouw bedrijfsdoelen.

  • Ervaren specialisten in YouTube-Ads
  • Bewezen data-gedreven aanpak
  • Continue optimalisatie voor maximaal rendement
  • Experts die meedenken bij het behalen van jouw doelen

Werkwijze YouTube Ads

Onze aanpak voor succesvolle adverteren op YouTube

Doelen bepalen

We leren jouw bedrijf kennen en stellen realistische doelen.

Strategiebepaling

We bepalen een strategie waarmee we het hoogste rendement en de gezette doelen kunnen behalen.

Opbouwen campagnes

We bouwen aan een sterke campagne met pakkende advertenties en een duidelijke structuur om websitebezoeken om te zetten in meetbare conversies.

Doorlopende groei

We zorgen dat jouw advertenties blijven presteren door middel van monitoring, data analyses, doorlopende optimalisaties en A/B-tests.

Kosten YouTube adverteren

Er is geen vast bedrag voor het adverteren op YouTube. Je betaalt meestal per weergave (CPV) of per klik (CPC). Gemiddeld liggen de kosten per weergave tussen €0,01 en €0,10, afhankelijk van concurrentie en doelgroep. Je bepaalt altijd zelf het budget: van enkele tientjes per dag tot grote bedragen voor landelijke of zelfs internationale campagnes.

De specifieke kosten hangen af van factoren zoals:

  • Doelgroep: hoe specifieker je doelgroep, hoe hoger de prijs per view.
  • Advertentieformaat: Bumper ads, In-Stream ads en Discovery ads hebben verschillende tarieven.
  • Concurrentie: in drukke markten liggen biedingen hoger.
  • Campagnekwaliteit: Relevantie en targeting zorgen voor lagere kosten en betere prestaties.

Wil je precies weten wat YouTube adverteren voor jouw bedrijf kost? Plan een gratis adviesgesprek in en ontvang een voorstel op maat.

Adviesgesprek inplannen

Veelgestelde vragen YouTube adverteren

  • Heb ik een YouTube-kanaal nodig om te adverteren?

    Nee, maar het kan wel handig zijn voor extra zichtbaarheid. Doe je binnen je bedrijf verder niets met video? Dan kun je het beter achterwege laten en zorgen dat je op andere kanalen te vinden bent.

  • Hoe meet ik het succes van mijn YouTube-advertenties?

    Via Google Ads (het platform waar YouTube-Ads via werkt) krijgen we inzicht in kijkcijfers, doorklikratio, conversies en meer. Onze specialisten bespreken deze inzichten met je en sturen bij waar nodig om de gewenste resultaten te behalen.

  • Hoe snel zie ik resultaat met YouTube adverteren?

    Zodra je advertenties zichtbaar zijn, kun je resultaten gaan zien (bijvoorbeeld meer websitebezoeken en conversies). Resultaten zijn dus vaak binnen enkele dagen zichtbaar, maar het optimaliseren van de campagne voor de beste prestaties kost meestal enkele weken. Daarom adviseren wij altijd een periode van 2 tot 3 maanden om echte conclusies te kunnen trekken.

  • Is YouTube adverteren geschikt voor kleine bedrijven?

    Ja, door het flexibele dagbudget en slimme targeting (bijvoorbeeld lokaal of specifieke doelgroep) kunnen ook kleinere bedrijven veel bereiken door middel van YouTube Ads.

  • Kan ik YouTube-advertenties combineren met andere campagnes?

    Zeker, we raden dit in de meeste gevallen zelfs aan! YouTube werkt uitstekend samen met Google Search, Display en Remarketing. Voor een complete online marketingstrategie kan je campagne ook nog aangevuld worden door middel van SEO of social media. Onze specialisten werken altijd vanuit een complete strategie, laat je dus zeker adviseren over de beste mogelijkheden voor jouw bedrijfsdoelen.

  • Kunnen jullie ook helpen met het maken van de video?

    Het is zeker mogelijk om te helpen bij het ontwikkelen voor een goede video voor het adverteren op YouTube.

  • Moet ik een professionele video hebben om te adverteren op YouTube?

    Nee, korte, goed gescripte video's met een duidelijke boodschap doen het vaak beter dan gelikte producties. Daarnaast is het ook mogelijk om te werken met geanimeerde tekst e.d.. Wij adviseren je graag over wat werkt voor jouw doelgroep en doel.

  • Wat is een goed startbudget voor YouTube adverteren?

    Veel bedrijven beginnen met een dagbudget van €10,- tot €50,-. Aan de hand van de data kunnen er verdere optimalisaties worden uitgevoerd en kun je eventueel meer of minder budget inzetten.

Wil jij meer leads of gewoon meer uit je marketingbudget halen?

Laat onze YouTube Ads specialisten jouw campagnes naar een hoger niveau tillen.

Vraag NU een gratis strategiegesprek aan. 

Echt serieus aan de slag met je online marketing? Informeer eens naar onze groeitrajecten!

of bel ons gewoon 085 401 29 44