menu

Adverteren met Google Adwords

Zoekmachine adverteren met Google Adwords

Google, maar ook andere zoekmachines als Bing en Yahoo, bieden u de mogelijkheid om met kleine tekstadvertenties of banners te adverteren in de zoekresultaten van hun websites. Meestal zijn dit de kleine tekstadvertenties die u rechts, en vaak boven, de onbetaalde ofwel organische zoekresultaten tegen komt.

Waarom is Google AdWords interessant?

Zoekmachine adverteren met behulp van Google AdWords is ten opzichte van traditionele advertentie methodes veel gerichter en goedkoper. Google Adwords kan, tegen een relatief laag bedrag, direct zorgen voor nieuwe (potentiële) klanten en bezoekers op uw website of webshop.

Google AdWords

Het advertentieprogramma van Google heet Google AdWords. Wanneer u besluit om Zoekmachine adverteren voor uw bedrijf in te zetten dan kunt u (bijna) niet om Google heen. Google is met 90% marktaandeel in alle zoekopdrachten, de grootste zoekmachine in Nederland en België.

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is het online advertentie programma van de grootste zoekmachine, Google. Google Adwords stelt u in staat om kleine tekstadvertenties of banners te plaatsen bij de organische zoekresultaten van Google en andere websites die de techniek van Google gebruiken. De advertenties worden door Google aangeduid met "gesponsorde koppelingen".

Hoe werkt Google AdWords?

Met Google Adwords wordt eerst een Adwords campagne gemaakt. In deze campagne bepaalt u de doelgroep, locatie of regio en de zoektermen of zoekwoorden die uw bezoekers gebruiken om uw bedrijf, dienst of product te vinden. Google Adwords is als het ware een 'veiling' van zoekwoorden. U biedt geld op zoekwoorden en/of combinaties waarbij uw advertentie getoond wordt. De hoogte van uw bod en budget bepaalt op welke positie uw advertentie komt te staan. Google kijkt naast het bod ook naar de relevantie van de advertentie en beloont relevante advertenties met een zg. kwaliteitsscore.

Google AdWords kent twee verschillende betalingsmodellen, namelijk het PPC ( Pay-per-Click ) model waarbij u biedt op zoekwoorden en u maximaal uw biedingbedrag betaalt indien iemand op uw advertentie klikt, of het CPM ( Cost-per-MillE ) model waarbij u betaalt per 1.000 vertoningen van uw advertentie.

Advertenties in Google AdWords

Google AdWords staat bekend om zijn korte tekstadvertenties naast de organische zoekresultaten. Deze tekstadvertenties worden alleen in het inhoudsnetwerk van Google vertoond. Het is daarnaast ook mogelijk om met banners, animaties of videobestanden te adverteren. Deze advertenties kunnen getoond worden bij o.a. Google video's, Youtube etc.

Zelf doen of uitbesteden?

Google AdWords systeem en zoekmachine adverteren is dermate complex dat het voor een leek lastig, zo niet onmogelijk, om een goed rendement en dus ROI te behalen uit uw zoekmachine advertenties. Wij helpen u graag met de opzet, het beheer en management en het onderhoud van uw Google AdWords campagnes. Wij bezorgen u zo veel mogelijk kwalitatieve 'kliks' op uw advertenties als mogelijk. Met kwalitatieve kliks bedoelen we daadwerkelijk geinteresseerde bezoekers voor uw bedrijf, dienst op product.

Google Analytics

Google Analytics is een gratis web statistieken oplossing van Google™en maakt het mogelijk om statistieken van uw website(s) en online campagnes te verzamelen en weer te geven. Dankzij Google Analytics krijgt u, als website beheerder, meer inzicht in het gedrag van de bezoekers en kunt u met deze informatie uw online campagnes en website evalueren en bijsturen om zo tot het beste resultaat te komen.

Wilt u meer informatie over Google Adwords campagnes en uw bedrijf of organisatie? Neem dan contact met ons op.

 

Partner Badge
Xolphin