menu

Zakelijke oplossingen voor webanalyse

Een statistieken programma stelt u in staat om allerlei statistieken over uw website naar boven te halen. Vaak stranden mensen door een overvloed aan informatie en wordt het analyseren van een website vaak ondergewaardeerd. Toch is het belangrijk om bepaalde elementen regelmatig te checken zodat u weet hoe uw website ervoor staat op het Internet. Hieronder vermelden wij de meest belangrijke items die regelmatig gechecked dienen te worden.

  • Bezoekersaantallen ( hoe staan de zaken ervoor? )
  • Verwijzende websites ( welke sites verwijzen naar uw website?  )
  • Zoekwoorden ( hoe komt men op uw website? )
  • Weigeringspercentage ( hoeveel bezoekers haken af? )
  • Nieuw versus terugkerende bezoekers ( loyaliteit )

Meten = Weten

Wat u eveneens kunt (laten) doen, is het instellen van doelen. Een doel kunt u definiëren als een afgerond proces zoals de aanschaf van een product of reactie via een contactformulier of nieuwsbrief inschrijving. Het ook essentieel om de belangrijkste doelen voor uw website te definiëren en deze in Google Analytics in te stellen. Hierna kunt u vervolgens in de gaten houden hoe uw conversies ervoor staan en welke aandacht deze behoeven. U kunt hierdoor inzicht krijgen over hoe (nieuwe) partners de conversies beïnvloeden. Wanneer u eenmaal weet wat de conversie is, dan kunt u hierop gaan sturen en achterhaalt u wat de ‘clickwaarde’ is.

In Google Analytics kunt u overigens nog veel meer meten. Meer informatie over Google Analytics en uw bedrijf? Neem dan contact met ons op!

Partner Badge
Xolphin