Bing adverteren

De meest gebruikte zoekmachine na Google

Adverteren in Bing

Reclame en Internetbureau mediazo! is specialist in zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie, waaronder ook bij de, relatieve nieuwe zoekmachine van Microsoft, Bing. De verwachting is dat de kwaliteit van Bing dermate goed wordt dat Bing behoorlijk gaat concurreren met Google. Hierdoor wordt het natuurlijk interessanter voor adverteerders om ook in Bing te adverteren.

Bing, maar ook andere zoekmachines als Google en Yahoo, bieden u de mogelijkheid om met kleine tekstadvertenties of banners te adverteren in de zoekresultaten van hun websites. Meestal zijn dit de kleine tekstadvertenties die u rechts, en vaak boven, de onbetaalde ofwel organische zoekresultaten tegen komt.

Ik wil aan de slag met Bing adverteren

Waarom Bing adverteren?

Zoekmachine adverteren met behulp van Bing Adverteren is ten opzichte van traditionele advertentie methodes veel gerichter en goedkoper. Google Adwords kan, tegen een relatief laag bedrag, direct zorgen voor nieuwe (potentiële) klanten en bezoekers op uw website of webshop.

Wat is Bing Adverteren?

Bing Adverteren is het online advertentie programma van de zoekmachine van Microsfoft. Bing adverteren stelt u in staat om kleine tekstadvertenties of banners te plaatsen bij de organische zoekresultaten van Bingen andere websites die de techniek van Microsoft gebruiken. De advertenties worden door Bing aangeduid met "gesponsorde koppelingen".

Hoe werkt Bing Adverteren?

Met Bing adverteren wordt eerst een Advertentiecampagne gemaakt. In deze campagne bepaalt u de doelgroep, locatie of regio en de zoektermen of zoekwoorden die uw bezoekers gebruiken om uw bedrijf, dienst of product te vinden. Bing adverteren is als het ware een 'veiling' van zoekwoorden. U biedt geld op zoekwoorden en/of combinaties waarbij uw advertentie getoond wordt. De hoogte van uw bod en budget bepaalt op welke positie uw advertentie komt te staan. Bing kijkt naast het bod ook naar de relevantie van de advertentie en beloont relevante advertenties met een zg. kwaliteitsscore.

Bing adverteren kent twee verschillende betalingsmodellen, namelijk het PPC ( Pay-per-Click ) model waarbij u biedt op zoekwoorden en u maximaal uw biedingbedrag betaalt indien iemand op uw advertentie klikt, of het CPM ( Cost-per-MillE ) model waarbij u betaalt per 1.000 vertoningen van uw advertentie.

Advertenties in Bing

Bing adverteren staat bekend om zijn korte tekstadvertenties naast de organische zoekresultaten. Deze tekstadvertenties worden alleen in het inhoudsnetwerk van Microsoft Bing vertoond. Het is daarnaast ook mogelijk om met banners, animaties of videobestanden te adverteren. Deze advertenties kunnen getoond worden bij o.a. Bing video's, YouTube etc.

 

Bing Adverteren uitbesteden?

Het Bing adverteren systeem en zoekmachine adverteren is dermate complex dat het voor een leek lastig, zo niet onmogelijk, om een goed rendement en dus ROI te behalen uit uw zoekmachine advertenties. Wij helpen u graag met de opzet, het beheer en management en het onderhoud van uw Bing advertentie campagnes. Wij bezorgen u zo veel mogelijk kwalitatieve 'kliks' op uw advertenties als mogelijk. Met kwalitatieve kliks bedoelen we daadwerkelijk geinteresseerde bezoekers voor uw bedrijf, dienst op product.

Google Analytics

Google Analytics is een gratis web statistieken oplossing van Google™ en maakt het mogelijk om statistieken van uw website(s) en online campagnes te verzamelen en weer te geven. Dankzij Google Analytics krijgt u, als website beheerder, meer inzicht in het gedrag van de bezoekers en kunt u met deze informatie uw online campagnes en website evalueren en bijsturen om zo tot het beste resultaat te komen.

Wilt u meer informatie over Bing adverteren campagnes en uw bedrijf of organisatie? Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen