menu

De kracht van Facebook ( en andere sociale media )

Overzicht

We zien dat steeds meer ondernemers Facebook inzetten om (potentiële) klanten te benaderen met aanbiedingen, acties en relevant nieuws. Soms gebeurd dit op de juiste manier, maar nog al te vaak gaat het bij de eerste stap al mis. Onze internet marketeers hebben daarom een stappenplan opgesteld, waarmee u makkelijk en snel een succesvolle Facebook bedrijfspagina kunt realiseren.

Om een Facebook (bedrijfs)pagina aan te maken heeft u wel een persoonlijk Facebook account nodig. Een Facebook account impliceert een persoon en niet een bedrijf. Met het persoonlijke account kunt u vervolgens één of meerdere bedrijfsaccounts beheren. Het is daarnaast ook mogelijk om uw bedrijfspagina door meerdere Facebook-gebruikers te (laten) beheren.

Stappenplan

Opzetten van uw Facebook bedrijfspagina

  • Maak uw Facebook-pagina aan en kies daarbij de juiste categorie en subcategorieën;
  • Kies de juiste naam voor uw pagina en een goede (bijpassende) URL; ( let op, dit is maar één keer aan te maken.);
  • Kies een profielfoto (bijvoorbeeld uw bedrijfslogo) wat goed zichtbaar is op smartphones en tablet;
  • Kies een omslagfoto die uitstraalt waar uw bedrijf voor staat;
  • Vul de informatievelden in met een goede omschrijving van uw bedrijf en zoektermen waarop u gevonden wilt worden;
  • Nodig vervolgens uw vrienden, familie en collega's uit om ook "fan" te worden van uw facebook-pagina;

Content op uw Facebook bedrijfspagina

  • Maak een lijst van (aankomende) evenementen, gebeurtenissen en bijzonderheden die van belang zijn;
  • Maak een kalender aan voor de presentatie van vaste content. Denk hierbij aan feestdagen, koopzondagen, acties en overige;
  • Bedenk bij welke Facebook-posts er (grafisch) materiaal nodig is en laat dit vooraf opmaken;
  • Onderhou regelmatig uw Facebook-pagina met relevante informatie over uw bedrijf, diensten en producten;

Fans werven

Om bereik te genereren is het belangrijk dat uw Facebook bedrijfspagina "geliked" wordt. M.a.w. u heeft fans nodig om bereik te creëren en te vergroten. Het belangrijkste instrument om dit te realiseren is interessante en relevante content (inhoud) op uw Facebook=pagina.

  • Maak een Facebook-button aan in uw emailhandtekening en op uw website(s);
  • Laat de "like" buttons of -api installeren op uw website;
  • Bedenk een goede Facebook advertentie campagne om nieuwe Facebook Fans te stimuleren;
  • Download ook de Facebook-pages app op uw smartphone;
  • Vraag om recencies aan klanten, vrienden en familie;

Hulp nodig bij de inzet van Sociale media voor uw bedrijf?

Wilt u ook weten hoe Social Media uw bedrijf kan helpen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek met één van onze accountmanagers. 

 

Publicatiedatum 11/12/2014
De kracht van Facebook ( en andere sociale media )
Partner Badge
Xolphin