menu

Nieuwe Google Ads lijken op mailberichten (maar zijn het niet)

Overzicht

Google gaat via de nieuw ge

De nieuwe indeling van de gmail inbox wordt op dit moment wereldwijd uitgerold en geeft de gebruiker de mogelijkheid om de binnenkomende inmails door Google in tabs te laten binnenkomen: primair, social, promotional and update. Deze tabs kan je als gebruiker naar behoefte aan- en uitzetten.

De advertenties staan in de top van de tab en zijn herkenbaar en gemerkt met Ad en dollar teken. Promotionele e-mails kunnen als gewone emails worden doorgestuurd. Je kunt de "promotional-emails" niet voorkomen door een opt-in of opt-out, maar als je ze wegklikt zijn ze voorgoed verdwenen. De commerciële mededelingen boven je inbox (webclips) verdwijnen. In feite wordt met deze vorm van adverteren de wettelijke regels over commerciële emails omzeild.

The Gmail Sponsored Promotion Ads zijn nu nog alleen op verzoek via de Google vertegenwoordiger inzetbaar, en zouden volgens het artikel wel eens heel aantrekkelijk geprijsd kunnen zijn.

Bron: dutchcowboys.nl

Tags: Social Media, online marketing

Publicatiedatum 23/07/2013
Partner Badge Xolphin