Een complete onlinestrategie voor nationale verhuurfranchise 123Wonen

April 2020
Samenvloeien van development en online marketing maken 123Wonen een nóg krachtigere nationale verhuurfranchise.

Als beginnende franchisegever in de verhuurmakelaarbranche was 123Wonen in 2009 op zoek naar een tool om hun woningaanbod online te presenteren. Met het afnemen van het makelaarssoftwarepakket Immozo en een website begon een samenwerking met mediazo!. Dit veranderde uiteindelijk in een langdurige en intensive samenwerking waarbij online marketing een steeds grotere rol ging spelen. De combinatie van development en online marketing is iets waar wij als team van mediazo! maar al te graag mee aan de slag gaan.

Mediazo! Case
Resultaten waar we trots op zijn
Mediazo! Case

Snelle uitrol van een complete onlinestrategie naar nieuwe franchisenemers.

Dankzij slimme marketingstrategieën een stabiele online koploper in de nationale verhuurbranche met (online) topresultaten.

Mediazo! Case
Mediazo! Case

Bijdragen aan het opzetten van een soortgelijke verkoopfranchise.

Combinatie van producten en diensten blijkt uitermate geschikt voor franchiseonderneming.

Mediazo! Case
Wie is 123Wonen?

Verhuurmakelaarfranchise op nationaal niveau

123Wonen ging in 2009 van start en is in de loop der jaren uitgegroeid tot één van de grootste franchisegevers in de verhuurmakelaar- en bemiddelaarsbranche in Nederland. Met 29 lokale vestigingen verdeeld over het hele land kan de organisatie kennis lokaal inzetten. 123Wonen heeft een divers verhuuraanbod strekkend van kamers tot complete woningen. Daarnaast heeft de organisatie een flink netwerk opgebouwd voor de verhuur aan expats. Betrouwbare huurders staan voor 123Wonen op nummer één. Daarom worden er verschillende kredietwaardige screenings uitgevoerd en met een eigen juridische afdeling worden waterdichte huurovereenkomsten op maat gemaakt.

In contact komen met verhuurmakelaarfranchise 123Wonen.nl

123Wonen gaat voor doorlopende groei

Van startende onderneming naar (gedegen) landelijke verhuurfranchise

Als startende franchisegever had 123Wonen een duidelijk doel voor ogen: een goede, kwalitatief sterke verhuurmakelaarfranchise worden met een landelijk dekking. In een sterk concurrerende en continue bewegende markt weet 123Wonen dat een goede basis en de juiste tools noodzakelijk zijn om dit te bereiken. Om uiteindelijk ook online meer zichtbaarheid te creëren kon een specifieke onlinestrategie niet uitblijven.

Aanbod online presenteren

Om te beginnen en een grote groep potentiële verhuurders én huurders te bereiken, moest het aanbod en de mogelijkheden van 123Wonen online worden getoond. Een goedwerkende website met een koppeling naar het aanbod en een geordende administratie is hierbij noodzakelijk voor de franchiseorganisatie.

Het merk 123Wonen promoten en laten groeien

Met een goede basis van de onlinepresentatie is er voor 123Wonen ruimte om te groeien op landelijk niveau. Mond-tot-mondreclame staat aan de basis, maar extra promotie via verschillende onlinekanalen kan de groei in korte termijn een flinke boost geven. Tijd voor een duidelijke onlinestrategie.

Mediazo! is een betrouwbare partij die gaat voor de lange termijn, dat merk je aan alles. Ze denken pro-actief mee op de diverse gebieden.

Norbert Wegter, co-owner 123Wonen

Een complete onlinestrategie voor 123Wonen

Gezamenlijke groei en doorontwikkeling brengt optimaal succes

Om niet te hard van stapel te lopen, begonnen we met 123Wonen te werken aan een sterke basis. Hiervoor ontwikkelden we een website die werd gekoppeld aan onze makelaarssoftware: Immozo. Op deze manier kon 123Wonen zijn woningaanbod online aanbieden en presenteren terwijl de administratie overzichtelijk achter de schermen blijft. Op deze manier kon er effectief gewerkt blijven worden.

123Wonen wist in korte tijd een flinke groei door te maken met een aantal vestigingen verspreid door heel Nederland. Door deze groei veranderde ook de wensen en behoeftes. Door het wederzijdse vertrouwen en de open communicatie, bleek al snel dat we meer voor elkaar konden betekenen.

Development meets online marketing

Ons team is het sterkst wanneer onze verschillende expertises worden samengebracht: development en (online) marketing. Voor 123Wonen mochten we deze combinatie in gaan zetten en met succes. Jaarlijks bespreken we de doelen en hierop wordt zowel de development- als de marketingkant afgestemd voor het beste resultaat.

Ondanks een succesvolle samenwerking besloot 123Wonen na een aantal jaren zijn horizon te verbreden en ging aan de slag met een ander internetbureau om andere mogelijkheden te onderzoeken en ontdekken. Na ongeveer een jaar keerde de organisatie terug bij ons. Onze insteek paste toch beter bij 123Wonen. In die tijd begonnen ook mobiele apparaten als smartphones en tablets een steeds grotere rol te spelen in het online landschap. We gingen direct aan de slag met responsieve websites en portals, zodat er mogelijkheden worden gecreëerd voor elk apparaat. Hoe meer de samenwerking vordert, hoe minder de uitbreiding van diensten, techniek en tools op aanvraag gaat, maar meer vanuit de trends en ontwikkelingen.

Met regelmatige (telefonische) overleggen, waarbij wij strategisch meedenken en brainstormen over groeimogelijkheden binnen 123Wonen en de onlinewereld, zorgen we voor continue relevantie. Op maat gemaakte meettools op de website worden aangevuld met de mogelijkheden binnen Google Ads en Google Analytics. Omdat wij de feiten nauwlettend in de gaten houden, kan er snel worden geschakeld en bijgestuurd. Door de korte lijntjes tussen onze marketeers en developers kan er worden ingespeeld op nieuwe trends en zijn deze snel doorgevoerd.

Grote franchiseorganisatie met regionale onlinestrategie

Door de snelle groei heeft 123Wonen regelmatig te maken met nieuwe franchisenemers die zich aansluiten. Dat maakt het natuurlijk extra uitdagend om met één krachtige boodschap naar buiten te treden. Door de intensieve samenwerking kunnen wij de huidige onlinestrategie snel doorvoeren bij de nieuwe franchisenemer.

We kijken ook naar de behoefte per franchisenemer en gaan met hen in gesprek. Hierdoor krijgen we de wensen per regio inzichtelijk en wordt onder andere de tone-of-voice van 123Wonen gewaarborgd. Elke regio is tenslotte anders en vraagt om een andere aanpak, maar door op deze manier te handelen worden regio's door elkaar versterkt. 

De combinatie van onze producten en diensten bewijzen hier als puzzelstukjes in elkaar te passen. En juist deze case laat zien hoe uitermate geschikt dit is om franchiseondernemingen van elk niveau vooruit te helpen.

Hier ging mediazo! mee aan de slag

Website implementatie

Het functioneel draaiend maken van het eerder uitgewerkte ontwerp zodat het beheerd kan worden in het Zo!Live Dashboard.

Lees meer

Onlinestrategie ontwikkeling

Het opstellen en uitvoeren van een passende onlinestrategie.

Lees meer

Adverteren

Advertentiebeheer en ontwikkeling via verschillende onlinekanalen met behulp van Google Ads.

Lees meer

Onderhoud en ondersteuning

Ook na het opleveren van projecten voorzien wij klanten in doorlopende ondersteuning van onze producten.

Lees meer

Data-analyse en conversies optimalisatie

Het continue optimaliseren van de website en de software up-to-date houden om het websitebezoek en conversies te verhogen.

Lees meer

Tools

Het leveren van tools als Immozo en Factuurzo om het aanbod en administratie op een eenvoudige manier te koppelen aan de website.

Lees meer

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Maak direct een afspraak met een van onze adviseurs voor een vrijblijvend gesprek.

Ik wil aan de slag met een complete onlinestrategie!
Partner Badge Xolphin