Van online onzichtbaar naar koploper in eigen branche

Juli 2019
Tuinhout-Centrum: van (online) onzichtbaar naar koploper in eigen branche in slechts 18 maanden

Bij de start van Tuinhout-Centrum wilde de organisatie direct zijn online plaats veroveren met een duidelijke en herkenbare stijl. Dit is waar mediazo! in beeld kwam. Samen met Tuinhout-Centrum zijn wij de uitdaging aangegaan om het bedrijf zowel on- als offline zichtbaar te maken en te laten groeien. Eerst in de regio en vervolgens op nationaal formaat.

Mediazo! Case
Resultaten waar wij trots op zijn
Mediazo! Case

Zeer duurzame en aanhoudende bedrijfsgroei jaar in en uit.

Uitbreiding van producten door vasthoudende en groeiende omzet.

Mediazo! Case
Mediazo! Case

Eigen succesvol offertesysteem zorgt voor snel en optimaal verkoopproces.

Langdurige en intensieve samenwerking met Tuinhout-Centrum sinds 2013.

Mediazo! Case
Wie is Tuinhout-Centrum?

Specialist in aanleg van complete tuinen

Tuinhout-Centrum ging in 2013 van start in de omgeving Wijchen met het leveren en plaatsen van schuttingen en hout. Ondertussen is het bedrijf uitgegroeid tot een specialist in het aanleggen van complete tuinen in heel Nederland: van het plaatsen van schuttingen, het aanleggen van bestrating en kunstgras tot het bouwen van tuinhuizen, blokhutten en veranda’s. Naast het werk voor particulieren is Tuinhout-Centrum ondertussen ook op de radar verschenen van woningbouwverenigingen en bedrijven.

Het doel van Tuinhout-Centrum: Online zichtbaarheid

Hoe word ik vindbaar voor mijn potentiële klanten?

Tuinhout-Centrum wist dat als hij zijn concurrenten wilde passeren, hij ook zichzelf online goed moest profileren. Natuurlijk beginnend met een logo en eigen website. Hoe een complete en succesvolle onlinestrategie eruit moest gaan zien, bleef onbekend terrein.

Hoe Tuinhout-Centrum zich doorontwikkelt voor én door succes

Van website naar complete onlinestrategie

Zonder eigen website wordt het lastig om online zichtbaarheid te realiseren. De eerste stap was dan ook voor ons om een herkenbare huisstijl en website te maken. Vervolgens zijn er online marketingtechnieken toegepast om gegevens te verzamelen over de website en zijn bezoekers.

Vanuit deze basis hebben we samen met Tuinhout-Centrum vervolgstappen genomen: hoe kunnen we een onlinestrategie inzetten voor een optimale bedrijfs- en omzetgroei? Om het online gedeelte te vereenvoudigen, moesten er ook offline een aantal stappen gezet worden. Zo werd er een kant-en-klaar totaalpakket ontwikkelt van producten en materialen, waardoor de klant geen losse onderdelen meer hoeft te bestellen. Een online productcatalogus en een online advertentiecampagne in 2014 was het gevolg.

Op maat gemaakt offertesysteem

Om het Tuinhout-Centrum en zijn klanten nog makkelijker te maken, werd er in 2016 een online offertesysteem door ons ontwikkeld. Met dit offertesysteem kunnen klanten eenvoudig en snel een vrijblijvende offerte aanvragen waarbij de tuinproducten zelf samengesteld kunnen worden. Dit systeem kon gerealiseerd worden met ons eigen ontwikkelde Zo!Live-framework. Dit framework kunnen we namelijk op maat maken en opbouwen. Dit maakte het mogelijk om het precies te laten aansluiten bij de behoeftes van Tuinhout-Centrum.

Een stap in de toekomst

In 2017 ontwikkelden we een gloednieuwe responsive website voor Tuinhout-Centrum, die voldoet aan alle eisen van het huidige onlinelandschap. Dit houdt in dat hij optimaal te gebruiken is op verschillende apparaten, zoals smartphones, tablets en desktop. Daarnaast is er de laatste jaren naast het adverteren ook ingezet op social mediacontent.

Onze intensieve betrokkenheid en het gegeven vertrouwen van de klant geeft ons alles in handen om elke nieuwe stap tot een succes te maken.

Cédric Müller, eigenaar mediazo!

Hier ging mediazo! mee aan de slag

Huisstijl ontwikkeling

Het ontwerpen van een kenmerkende huisstijl en het doorvoeren van deze stijl in alle uitingen.

 

Lees meer

Websitedesign

Het ontwerpen van de website zodat het aansluit bij de huisstijl.

 

Lees meer

Adverteren

Advertentiebeheer en ontwikkeling via verschillende onlinekanalen met behulp van Google Ads en social mediakanalen, waaronder Facebook. 

Lees meer

Social mediabeheer

Het verzorgen van verschillende content op social mediakanalen.

Lees meer

Onderhoud en ondersteuning

Ook na het opleveren van projecten voorzien wij klanten in doorlopende ondersteuning van onze producten.

Lees meer

Data analyse en conversies optimalisatie

Het continue optimaliseren van de website en de software up-to-date houden om het websitebezoek en conversies te verhogen.

Lees meer

Website implementatie

Het functioneel draaiend maken van het eerder uitgewerkte ontwerp zodat het beheerd kan worden in het Zo!Live Dashboard.

Lees meer

Onlinestrategie ontwikkeling

Het opstellen en uitvoeren van een passende onlinestrategie.

Lees meer

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Maak direct een afspraak met een van onze adviseurs voor een vrijblijvend gesprek.

Ik wil graag mijn online positie verbeteren!
Partner Badge Xolphin