NEWS_READING_TIME_LESSTHAN 1 NEWS_READING_TIME_MINUTE.
Het zakelijke gebruik van social media zit in de lift. Organisaties zetten platformen als Twitter, Facebook en YouTube veelvuldig in op het gebied van marketing, communicatie, human resources en sales. Maar laten zij het gebruik van sociale netwerken ook toe voor hun werknemers?
Is het toelaten van social media op de werkvloer een verstandige keuze? Ja, zegt TNO. Uit hun onderzoek blijkt dat het gebruik van social media medewerkers innovatiever maakt en de creatieve geest stimuleert. Veel werknemers hebben de discussie over het wel of niet toegankelijk maken van sociale platformen achter zich gelaten. Uit de onderstaande infographic, ontwikkeld door Press Association in samenwerking met Unum, blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagde ondernemers hun werknemers toegang verschaft tot sociale netwerken. Eén op de vier bedrijven blokkeert actief de toegang tot deze platformen.
Verder blijkt uit de visualisatie dat bij bijna zeventig procent van de ondernemers een social mediabeleid van kracht is. Wellicht vraag je je af waarom organisatie regels, codes of richtlijnen op papier zou moeten vastleggen. Met het opstellen van richtlijnen vergroot je als organisatie het bewustzijn van je medewerkers en verkrijg je meer consistentie in het gebruik van social media door hen. Communiceer naar medewerkers dus richtlijnen om houvast te bieden in plaats van regels om te beperken.
Wil je alle cijfers lezen omtrent het gebruik van social media op de werkvloer?
Bron: FrankWatching