Optimaliseer ten eerste je Google+-profiel door je ‘about’pagina optimaal in te vullen. Zorg ervoor dat deze pagina vol zit met keywords. Voor ons zijn dat bijvoorbeeld ‘social media,’ ‘online video’ en de naam van ons bedrijf. Verder is dit de ideale plek voor links naar je website en profielen op social media.
Hoe meer volgers je hebt op Google+, hoe hogerop jouw profiel komt in de zoekresultaten. Dat komt doordat Google de zoekresultaten personaliseert. Stel, iemand die ons niet volgt zoekt op ‘online marketing.’ De kans dat ons artikel of profiel dan bij die persoon op de eerste pagina van de zoekresultaten komt is erg klein. Maar, volgt die persoon ons wel op Google+, dan personaliseert Google de zoekresulaten – en is de kans dat wij op de eerste pagina kom juist weer erg groot.
Als wij auteurschap hebben geclaimed over het artikel dat wij geschreven hebben (zie tip 3), zal onze foto en een link naar onze Google+-profiel ook te zien zijn bij het artikel in de zoekresultaten. Als je de keuze hebt tussen een reguliere blauwe search link, of een link met een foto en artikel van een bekende, dan is de keuze snel gemaakt. Het is dus erg belangrijk om veel volgers te krijgen om hogerop in zoekresultaten te komen.
Je kunt met Google+ heel makkelijk auteurschap claimen voor jouw online content. Als een blogartikel dan verschijnt in zoekresultaten, staat jouw naam en je foto erbij. Je naam is vanuit de search results ook klikbaar, zo kunnen mensen je meteen toevoegen op Google+.
Je kunt op twee manieren je artikelen connect-en met je Google+-profiel:
Zorg ervoor dat je Google+ profiel of pagina direct gelinkt is naar je website. Dat kun je doen door het claimen van auteurschap (zie tip nummer 3), of door een Google+ badge toe te voegen aan je website.
Er zijn twee verschillende soorten badges: voor Google+ profielen en Google+ pages. Door een badge te plaatsen op je website, maak je het je lezers makkelijk om jouw website aan te raden – waardoor je sneller hogerop komt in zoekresultaten. Bovendien kan een badge je ook meer Google+-volgers opleveren. Als je Google vertelt dat deze twee pagina’s (je website en je Google+ profiel) bij elkaar horen, kan dit je helpen in het domineren van de zoekresultaten.
De Google +1 button lijkt op de Facebook like button, maar heeft meer invloed op zoekresultaten: je eindigt hoger in de zoekresultaten als het meer +1’s heeft! Dit geldt zelfs voor mensen die geen profiel hebben op Google+. Hoe meer +1’s jouw artikel heeft, hoe zwaarder je website zal wegen in zoekresultaten – en hoe groter de kans dat je hogerop eindigt bij een search. Bovendien verspreiden +1′s je artikel meteen op Google+: users raden jouw content aan in hun kringen en sturen zo meer traffic naar jouw website. Het is dus erg belangrijk om het je lezer makkelijk te maken om op die +1 te klikken. Zorg ervoor dat de +1 button automatisch bij al je artikelen staan.
Bron: Frankwatching