Betaalde zoekresultaten populairder dan organische zoekresultaten

NEWS_READING_TIME_LESSTHAN 1 NEWS_READING_TIME_MINUTE.

Overzicht

Gebruikers die een zoekterm met een commercieel karakter intikken in Google, klikken vervolgens bijna twee keer vaker op een betaald zoekresultaat (adwords bijv. ) dan op een url in de organische zoekresultaten. Dat concludeert marketingbureau WordStream na recent eigen onderzoek. Google vaart er wel bij.

Zeker in de VS is Google (SEO)boven en naast de organische zoekresultaten steeds meer commerciële resultaten gaan plaatsen. De posities die de zoekgigant via een veilingsysteem aanbiedt zijn logischerwijs vooral populair bij zoektermen met een commerciële lading, zoals product- of merknamen.

Overallstelt WordStream, genereren de organische resultaten nog altijd meer kliks dan de commerciële op Google. Maar als het gaat om termen met high commercial intent leggen de onbetaalde kliks (35 procent) het af tegen de betaalde (65 procent).

Bron:Twinkle

Publicatiedatum 25/07/2012