NEWS_READING_TIME_LESSTHAN 1 NEWS_READING_TIME_MINUTE.
Dat meldt Microsoft in een blogpost. De softwaregigant noemt de banners 'hero ads' en selecteert specifieke merken binnen de Verenigde Staten die een dergelijke grote advertentie aan mogen leveren. Eerder experimenteerde Google met dergelijk grote advertenties.
De banners worden alleen getoond aan gebruikers die zoeken op een trefwoord dat gekoppeld is aan de adverteerder. Hierdoor worden de advertenties niet getoond als de Bing-gebruiker naar andere trefwoorden en onderwerpen wil zoeken.
De advertenties zijn vooralsnog alleen voor een groep Amerikaanse Windows 8.1-gebruikers zichtbaar. Volgens Microsoft zorgt de implementatie van banners in Windows 8.1 voor een betere gebruikservaring, omdat gebruikers direct specifieke acties rondom de advertentie kunnen uitvoeren.
Onder andere Land Rover, Radio Shack en Volkswagen gaan dergelijke hero ads aanleveren.
"Het doel voor Microsoft was simpel: breng de gebruiker in contact met adverteerders, op een simpele en slimme manier. Een advertentie moet voor zowel de gebruiker als adverteerder goed aanvoelen, en de hero ads zijn een perfect voorbeeld van het luisteren naar beide partijen", aldus Microsoft.
Bron: nu.nl