menu

Wat zijn doelen mobiel adverteren?

Overzicht

Het Amerikaanse mobiele advertentienetwerk Millennial Media zette alle campagnes van de maand april naast elkaar. 30 procent blijkt als doelstelling lead generation te hebben. 29 procent van de campagnes heeft als doel marktaandeel te behouden.
In 17 procent van de gevallen wordt een nieuw product gelanceerd, en 13 procent van de campagnes is voor vergroten van de merkbekendheid.

Bij 49 procent van de mobiele campagnes moest traffic naar een website worden gegenereerd, bij 26 procent kon je een app downloaden, of doorklikken naar een op maat gemaakt actiepagina (25 procent).

Doelgroepen
52 procent van de mobiele campagnes had een groot bereik, 48 procent concentreerde zich op een speciale doelgroep.
Van deze getargete campagnes richtte 56 procent zich op een lokale markt, focuste 34 procent op demografisch niveau en werkte 10 procent op basis van behavorial targeting.

Retail uitgelicht
Van alle onderzochte retailcampagnes had 41 procent als doel marktaandeel te behouden, en 21 procent vergroten van de merkbekendheid.
22 procent van alle retailcampagnes waren afkomstig van warenhuizen, 17 procent van computer/elektronica-ondernemingen en ook 17 procent van tuin- en meubelcentra.

De cijfers geven een trend weer aldus de onderzoekers: traffic naar een site genereren wordt een steeds belangrijker doel in mobiele campagnes.

Bron: Marketingcharts

Publicatiedatum 06/06/2011
Partner Badge Xolphin