Zoekmarketing in tijden van oorlog

NEWS_READING_TIME_LESSTHAN 1 NEWS_READING_TIME_MINUTE.

Overzicht
In de wereld van betaalde zoektermen is andermans slecht nieuws goed voor je business. Google verbiedt niet langer om zoektermen van concurrenten te kopen. Gevolg: via goed gekozen betaalde zoektermen kaapt menigeen in deze crisistijd klanten weg van noodlijdende concurrenten.Zij informeren doorklikkers kort over de stand van zaken bij de concurrent - en loodsen ze dan door naar de eigen website voor een alternatief.

Ook productlanceringen zijn een prima moment om creatief aan de haal te gaan met andermans zoektermen. Wie bijvoorbeeld op Nokia-Nserie-modellen zoekt, komt vaak terecht bij concurrenten die de mobieltjes niet verkopen.

De kracht van zoekmarketing is dat het zo'n snel medium is. Stuit je 's ochtends op slecht nieuws over een concurrent, dan kun je al binnen een paar uur een zoekmarketingcampagne online hebben die er gewiekst op inhaakt. Sla wel snel toe, voordat iedereen het doet en de prijzen van zoektermen stijgen.

Bron: Marketing Direct

Publicatiedatum 01/08/2010