Organische zoekresultaten heeft de manier veranderd waarop consumenten overwegen aankopen te doen. Een goed voorbeeld is de de muziek industrie waar jarenlang fysieke exemplaren verkopen een bloeiende en succesvolle verdien model was. Inmiddels heeft het internet hier alles in veranderd! Op een soort gelijke wijze veranderen online zoekopdrachten conventionele verkoop modellen.
Denk maar aan hoe het koopgedrag is veranderd in de afgelopen tijd. Wanneer u besluit om een auto te kopen, haast u je dan rechtstreeks naar de autodealer? Natuurlijk niet! Je besteed vooraf uren online u doet onderzoeken naar verschillende automerken en modellen.
Zoekmachines zijn een integraal onderdeel geworden van het koopproces. Of het nu is om een restaurant te reserveren of om uw zakelijke partner er te treffen, u gebruikt Google om er meer over te leren alvorens te reserveren. Dit beinvloed uw perceptie van de ervaring.
Bedrijven die dit concept "begrijpen" kunnen massaal profiteren, en dat is de reden dat bedrijven een nieuwe regel zouden moeten toevoegen aan hun strategie. Prospects worden moe van koude telemarketing, ongewenste e-mails en opdringerige reclame op sociale media.
In het verkoop klimaat van tegenwoordig passen oude strategien zoals het plaatsen van algemene informatie etc gewoonweg niet meer. Een meer strategische benadering van verkoop is bijvoorbeeld; het delen van informatie over producten en diensten, klanten assisteren bij hun aankoop en het beheren van feedback op sociale media. Consumensten willen alles binnen handbereik voorgschoteld krijgen. Het enigste wat u kunt doen om gevonden te worden, is door uw publiek te bieden waar ze naar op zoek zijn! Daarbij is content de link tussen bedrijven en klanten, dit is zéér cruciaal.
De controle is inmiddels verschoven naar de klant - en naar zoekmachines, die hen helpen om uw bedrijf te vinden. Google wilt hun bezoekers de best mogelijke ervaring bieden. Waar uw bedrijf gelegen is en wat uw klanten over uw bedrijf zeggen heeft tegenwoordig invloed of u nu wel of niet getoond wordt in de Google zoekresultaten (dit voor uw ideale koper op het moment dat deze klaar is om een aankoop te doen).
Lokale bedrijven en winkels zijn het zwaarst getroffen zijn door deze verschuiving. Zij hebben behoefte aan een sterke, lokale, mobiel-specifieke SEO strategie om te overleven in deze uitdagende nieuwe wereld van e-commerce.