Wanneer u ervoor wilt zorgen dat uw website goed presteert in de organische zoekresultaten van Google is het belangrijk om erachter te komen of uw website of webshop wel goed geïndexeerd wordt. Wanneer het maar niet wil lukken om posities Google te verkrijgen dan kan het betekenen dat uw website ( en onderliggende pagina's ) niet toegankelijk zijn voor Google.
Om erachter te komen of uw website goed geïndexeerd wordt kunt u gebruik maken van Google Webmaster Tools. Hier kunt u eenvoudig en snel controleren hoeveel van uw webpagina's werden opgenomen in de zoekresultaten van Google. Wanneer u in Google webmaster tools constateert dat niet alle webpagina's van uw website zijn opgenomen, dan kan dat betekenen dat uw website niet volledig kan worden "gecrawled" door Google. In Google Webmaster Tools kunt u eenvoudig de "crawler errors" raadplegen. In de meeste gevallen leest u hier een "404 http status error ". Dit betekent dat een specifieke URL niet meer kan worden gevonden. Andere foutmeldingen kunnen te maken hebben met diverse instellingen van uw website of webshop. Een compleet andere reden waarom uw website niet (meer) geïndexeerd wordt in Google kan zijn omdat uw website een zg. Penalty heeft opgelopen. Er zijn meerdere redenen te bedenken waarom Google uw website of webshop een penalty heeft toegekend en uw website dus heeft uitgesloten uit de zoekmachine resultaten. Heeft u hulp nodig om uw website of webshop beter zichtbaar te maken? Neem dan contact op met de Internet Marketing Specialisten van Reclamebureau MediaZo!