Dankzij hun computers, tablets en smartphones zijn mensen continu online. In deze multiscreen wereld ontstaan nieuwe manieren van zoeken en kopen. De specialisten van MediaZo! vertellen u graag meer over de kansen en mogelijkheden die hierdoor ontstaan.
Wist u dat...?
Met gemiddeld 3,6 devices per gebruiker Nederland het hoogste aantal devices ter wereld heeft? Of dat inmiddels 40% van de consumenten ook online shopt? Nog meer inzichten rondom consumententrends in 56 landen kunt u lezen op www.consumerbarometer.com
Het belang van verschillende conversies
Veel adverteerders kijken enkel naar de rechtstreekse link tussen een klik op een mobiele advertentie op een smartphone en de verkopen via hun mobiele website. Om u verder te helpen de volledige waarde van mobiel in kaart te brengen heeft Google de "Full value of Mobile Calculator" ontwikkeld. Raadpleeg deze op www.fvm.withgoogle.com
Vijf manieren waarop smartphones leiden tot mobiele aankopen
Welke vijf nieuwe acties ondernemen consumenten in de multiscreen wereld in het aankoopproces?
- Naar de winkel:
Veel mensen gebruiken hun mobiel onderweg, bijvoorbeeld om de locatie van een winkel te vinden. - Telefoontjes:
Oproepextensies verhogen het CTR en maken het gebruikers gemakkelijk om een bedrijf of winkel op te bellen en telefonisch product- en dienstinformatie op te vragen of direct een reservering te plaatsen. - Apps:
De transacties en aankopen die plaatsvinden op een app zijn een belangrijke meerwaarde van mobiel. Schakel dus app-extensies in om het aantal downloads te verhogen. - Meerdere apparaten:
Klanten gebruiken vaak meerdere apparaten in het aankoopproces. Ze oriënteren zich bijvoorbeeld via hun mobiel en voltooien de aankoop op hun tablet, laptop of desktop. Met de functie 'geschat totaal aantal conversies"in Google Adwords krijgt u meer inzicht in de bijdrage van de verschillende apparaten gedurende de gehele customer journey. - Mobiele website:
Klanten verwachten een probleemloze ervaring op al hun apparaten. Ook zijn ze steeds vaker bereid om rechstreeks te kopen van een mobiel geoptimaliseerde website.
3 tips voor optimale mobiele websites & apps
- Duimvriendelijkheid
Gebruikersvriendelijkheid is de sleutel tot mobiel succes. Zorg dat de knoppen groot genoeg zijn om te bedienen met de duim. - Less is more
Houd het design en de structuur duidelijk en simpel. Gebruik maximaal 7 knoppen op een pagina. - Naadloos Cross-device
Gebruik dezelfde stijl voor uw mobiele website als voor uw app en traditionele website. Zo zorgt u voor herkenbaarheid en een naadloze ervaring op alle apparaten.
Meer informatie over mobiele kansen?
Neem ook eens vrijblijvend contact op met de internet marketeers van MediaZo! om uw (mobiele) kansen door te nemen en laat u inspireren en overtuigen van de meerwaarde van mobiel vriendelijke websites en apps.